In het paviljoen kunt u met ingang van 1 september 2019 niet meer met contant geld afrekenen. U kunt alleen afrekenen met uw bank(pinpas) of met uw KNLTB-pas als u deze laatste tenminste hebt opgeladen met een saldo.
Als u wilt gaan afrekenen met uw KNLTB-pas, dan dient u eerst via één van de onderstaande drie manieren uw KNLTB-pas op te waarderen. Dit opladen kan op drie manieren: via uw pinpas in de kantine, via internet of via een app. Onderstaand volgt per manier een nadere uitleg wat u moet doen:
1. De methode met uw (bank)pinpas in de kantine. Voor deze methode van opwaarderen heeft u dus uw pinpas nodig en er is geen minimumbedrag:
- Stap 1: Geef uw KNLTB-pas aan de bardienst in het paviljoen
- Stap 2: Bardienst kiest ‘saldo’ (rechtsboven) op de kassa terminal
- Stap 3: ‘swipe’ de KNLTB-pas door de kaartlezer
- Stap 4: Geef een bedrag in en druk op pin
- Stap 5: Bankpas in/op het pinapparaat en voer eventuele pincode in.
2. Methode twee is via de internetsite www.mijnkniponline.nl. U hebt hiervoor een computer en uw login gegevens nodig. LET OP: u moet via deze methode minimaal voor € 15 opwaarderen:
- Stap 1: ga naar www.mijnkniponline.nl en log in
- Stap 2: kies voor iDeal en doe de betaling zoals andere iDeal betalingen.
3. De derde methode werkt via een app genaamd ‘KNIP’. U hebt hiervoor een smartphone, een gedownloade app en uw login gegevens nodig. LET OP: u moet via deze methode minimaal voor € 15 opwaarderen:
- Stap 1: Download de KNIP app in de App-store of Google Play store
- Stap 2: Registreer uzelf. Uw rekening wordt automatisch gekoppeld aan uw ‘log-in’
- Stap 3: U kan nu uw saldo zien en als u op de + drukt komt u in het oplaadmenu
- Stap 4: kies voor iDeal en doe de betaling zoals andere iDeal-betalingen
Aanvullende algemene extra informatie:
- De pas is gekoppeld aan het rekeningnummer.
- Bij het opwaarderen van uw pas komt het tegoed op een rekeningnummer te staan en dus niet op de pas zelf.
- Volgend jaar krijgt u een nieuwe pas, maar uw rekeningnummer blijft hetzelfde. Het geld blijft er op staan en de pas wordt weer opnieuw gekoppeld.
- Bij verlies van uw pas blijft het geld gewoon op de rekening staan en gaat dus niet verloren (wel s.v.p. uw pas laten blokkeren).
- Een nieuwe pas zal dan ook weer gekoppeld worden aan uw rekening en u hebt uw saldo weer beschikbaar.